Ghidul SISOP „Ghidul privind organizarea şi funcţionarea Sistemului de Soluţionare a Problemelor (SISOP)"
Ghidul SISOP a fost finalizat în luna ianuarie a.c. În vederea elaborării acestuia, a fost realizată o analiză care conţine evidenţierea punctelor slabe şi a punctelor forte în ceea ce priveşte sistemul de lucru al MAI cu Instituţiile Prefectului în domeniul exercitării, de către prefect, a controlului de legalitate asupra actelor normative emise/adoptate de către autorităţile administraţiei publice locale (consilii judeţene/consilii locale/primari).
Ghidul de proceduri privind organizarea şi funcţionarea Sistemului de Soluţionare a Problemelor (SISOP) conţine informaţii privind:
- Stabilirea punctului central de contact din cadrul DAERI şi a punctelor de contact din cadrul fiecărei Instituţii a Prefectului.
- Caracteristici cu privire la rolul punctului central de contact şi al punctelor de contact din cadrul Instituţiilor Prefectului, precum şi criteriile de selecţionare a personalului care va face parte din reţea;
- Cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească problemele sesizate de cetăţeni, firme, asociaţii, etc., pentru ca acestea să facă obiectul soluţionării în cadrul SISOP;
- Modalităţile de sesizare SISOP;
- Modalităţile de procesare şi evaluare a sesizărilor primite;
- Modalităţi de realizare a dialogului interinstituţional pentru identificarea soluţiilor şi formularea răspunsurilor.